08 balandžio 2013

Blogas yra nauja reklamos internete forma


Neseniai perskaičiau įdomų straipsnį, kuris man priminė vieną seną tiesą – tinklaraštis pats savaime gali būti laikomas interneto reklama ir nauja jos forma. Pasigilinkime kodėl.

Blogo įrašas yra tam tikra reklama internete.

Tradicinei interneto reklamai yra būdingas periodiškumas. Pastaruoju metu ieškoma būdų, kaip reklamuotis ne 2 savaites, o 2 metus ar net ilgiau mokant tik kartą – reklamos paleidimo momentu. Čia interneto reklamos formų yra net kelios – video klipas Youtube ir kituose vaizdo klipų socialiniuose tinkluose, PDF dokumentas įvairiuose dokumentų socialiniuose tinkluose (pavyzdžiui Sribd), statiška ir interaktyvi prezentacija prezentacijų dalinimosi puslapiuose, tokiuose kaip SlideShare, tinklalaidė (podcastas), kuria galima dalintis įvairiuose muzikos parduotuvėse, pavyzdžiui iTunes, blogo įrašas savame arba kitame skaitomame tinklaraštyje. Visos šios priemonės yra ilgaamžės, nes internete lieka visam laikui, kol vartotojas jų nepašalina, arba jie išimami pasikeitus vidaus taisyklėms (pavyzdžiui, draudžiama reklamuoti produktus naudojantis partnerystės programomis).

Blogo įrašas yra pranašiausia tokios ilgaamžiškos reklamos forma, nes jame gali būti panaudotos jos visos. Atrodytų kaip metro aukščio mėsainis, tačiau vartotojo dėmesys būtų atkreiptas 100%. Pasižiūrėkime – 300-500 žodžių blogo įrašas apie tam tikrą produktą gali būti iliustruojamas to produkto pristatomuoju vaizdo klipu, kuris talpinamas Youtube, pateikiama tam tikra naudojimosi instrukcija PDF formatu, pridedamas koks tyrimas prezentacijos formatu, galiausiai surandama ir įdedama tinklalaidė, kurioje kalbama apie tą produktą. Dar pateikiamos kelios nuotraukos ir mygtukas „UŽSISAKYTI“ su partnerystės programos nuoroda, kuri nustato, kiek žmonių šį mygtuką spaudė, ir kiek įsigijo, kad būtų galima mokėti komisinius. Ko jums ne tobula reklamos forma?

Užsienyje blogo įrašas su reklama yra vadinamas Sponsored Blog Post. Anglijoje ši reklamos forma itin populiari tarp mamų, auginančių vaikus ir rašančių tinklaraščius apie save, šeimą ir gyvenimą. Vieno tokio „Remiamo“ įrašo kaina ten yra gana nemaža – 30-150 svarų (apie 120-600 litų), priklausomai nuo tinklaraščio populiarumo ir lankomumo. Aišku, mastai kiti, nei Lietuvoje, tačiau tokie įrašai mamoms-blogerėms leidžia uždirbti nemažus pinigus. Kitose srityse kainos skirtingos.

Reklama intenete turi vieną unikalų bruožą, kuris tradicinėse priemonėse yra labai sudėtingas – laisvas dalinimasis reklamine medžiaga. Pabandykite iškirpti iš žurnalo tam tikrą reklaminį straipsnį ir parodykite jį 100 savo draugų ir pažįstamų. Užtruksite kelias dienas su tokiu darbeliu. Arba perkelkite reklaminį straipsnį į savo tinklaraštį, pavadinkite įrašą „Ot nesąmonė...“ ir paskelbkite savo Facebook sienoje. Iki vakaro šis blogo įrašas gali susilaukti daugiau nei 100 lankytojų. Akivaizdu, kad savo paties rašytą blogo įrašą dar lengviau išpopuliarinti naudojantis visais socialinės žiniasklaidos principais (pasidalini pas save, paprašai tam tikrų žmonių-leadų pasidalinti ir taip matomumas didėja eksponentiškai).

Interneto Paieška mėgsta turinį, kuriuo yra dalinamasi. Tai reiškia, kad blogo įrašas gaus keletą reikšmingų nuorodų ir su tam tikrais raktiniais žodžiais bus parodomas paieškoje. Tokiu būdu lankytojų srautas nenutrūksta ištisus metus, nors šis įrašas ir yra reklaminis, o produkto galiojimas – pasibaigęs. 

Lietuvos reklamos rinka jau pradeda suprasti, kad tokia reklamos forma veikia, o kainuoja itin mažai. Rinkoje blogo įrašas parašomas už 50-200 litų, belieka tik pasirūpinti jo išpublikavimu, apiforminimu ir puikiausia reklama lieka amžiams.

Blogeriai, kurie moka tokius įrašus rašyti jau dabar prisiduria šiek tiek pinigų kas mėnesį. Su laiku ši reklama internete turėtų dar labiau populiarėti, nors pats blogų populiarumas ir nėra didelis.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...