09 gruodžio 2011

Lietuviški SEO blogai


Dažnai rašau SEO straipsnius klientams, kurie nelabai supranta, kas tas SEO yra ir su kuo valgomas. Kantriai stengiuosi paaiškinti, bet kartais tai suvalgo nemažai mano laiko. Reikės persikvalifikuoti į SEO konsultantus ir už valandą konsultacijos paprašyti 100 litų. Juokauju, taip nedarysiu, tačiau ir bandysiu negaišti laiko. Užuot aiškinęs, kas ir kaip klientui, noriu jam duoti pasiskaityti apie SEO lietuviškai. Tik kur apie tai rašoma, jam tektų pasiieškoti.

Čia surinkau visus rastus SEO tematika rašančius aktyvius ir neaktyvius blogus (neaktyviuose kartais pasitaiko neblogų straipsnių). Blogai išrikiuoti atsitiktine tvarka, tai ne reitingavimas, ar koks TOP17.

SEOblogas.lt 
SEO-blogas.lt
SEM.lt blogas
SEOoptimizacija.lt
dip.lt blogas (ne visi straipsniai apie SEO)
SEOaudit.lt blogas
netikSEO.lt blogas
Ebiza.lt blogas (NFQ rašomas bendrinis blogas, bet yra atskira kategorija SEO reikalams)
SeoSmegenis.lt
Potissimus blogas
SEO-paslaugos.eu

Jei ką praleidau, parašykit į komentarus – papildysiu.

Bendras vaizdas – gana nykus, nes blogus apie SEO rašo maža dalis Lietuvos SEO paslaugų tiekėjų. Pavieniai SEO konsultantai irgi nesireiškia dažnai – kartais pasirodo pavieniai straipsniai “apie viską” tipo tinklaraščiuose. Nors klasikinis reputacijos užsidirbimo pavyzdys yra kokybiškas patarimų tipo turinys internete.

Nelabai suprantu, kodėl SEO įmonės visiškai nenori investuoti į rinką, nes SEO į Lietuvą vis dar neatėjo pilnai. Ši rinka dar yra vystymosi stadijoje, kaip ir SEO tekstų rašymas.

Čia nepaminėti SEO entuziastų blogai ir straipsniai, kurie išeina nereguliariai, taip pat yra rašomi dažniausiai apie savus projektus. Beje, tokius straipsnius ir pats rašau Host1Plus.lt bloge.

Klientams trūksta informacijos, trūksta naujienų, trūksta aiškumo apie tas pozicijas Google, backlinkus, PR2>PR4, Panda ir kitus updeitus, long tail keywordus, nuorodų pirkimo blogį, sandbox, apskritai apie linkbuildinimą. Iš kur jie gaus tos informacijos? Tik iš lietuviškų blogų apie SEO.

O gal klientų šviesti nereikia ir toliau juos laikyti durniaus vietoj? Gal kam ir daro įspūdį pardavėjai, kurie šneka visokiais užsienietiškais terminais, kurių tu negali suprasti ir patikrinti, bet mano manymu Lietuvos įmonių vadovai turi žinoti, kas yra kas, ir tada galės pasirinkti tik tikrus specialistus, o ne apsimetėlius, kurie prisilogina į savo Google ir rodo klientui, kad jų puslapis pirmoj vietoj užsidėjęs +1, kuris automatiškai užkelia į pradžią... Verslininkai turi suprasti esminius principus – „KAS yra SEO“, bet konkrečiu atveju „KAIP daryti SEO“ galės pasakyti tik profesionalai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...