24 kovo 2010

Socialinė reklama tinklaraščiuose

Tinklaraščio rašytojas - sąmoningas ir išsilavinęs žmogus, nebijantis pasakoti tam tikrus dalykus per savo asmeninės patirties prizmę. Galiu drąsiai teigti, kad tinklaraštininkai yra pilietiški žmonės, kuriems labai svarbi laisvė, lygybė, brolybė. Bent jau daugumai tai tikrai. Tinklaraščius skaito daug išsilavinusių ir sąmoningų žmonių, kurie vertina asmeninę patirtį ir požiūrį, taigi auditorija labai pilietiška.

Lietuvoje tinklaraščiai rašomi daugiau iš idėjos nei išskaičiavimo, tad papildoma reklama tinklaraštyje tikrai nesumažintų jo pajamų. Kur lenkiu? Aišku į tą pusę, kad jei jau tinklaraščiai Lietuvoje neuždirba, tai bent jau gali padėti kitiems atlikti gerus darbus. Tinklaraščiai – pati geriausia terpė, kurioje gali tarpti socialinė reklama.

Vienas iš tokios reklamos būdų – tam tikros akcijos aprašymas straipsnio pavidalu. Kitas būdas – reklaminės antraštės (banerio) įsidėjimas savo tinklaraštyje. Tai nieko nekainuoja, bet įtakos visuomenei tikrai gali turėti daug. Prisiminkime pernykštę IKI prekybos tinklo organizuotą socialinės reklamos kampaniją “Kalėdų Stebuklas”. Akcija buvo labai elementari – už kiekvieną paspaudimą 5 centai skiriami į fondą, iš kurio prieš Kalėdas vaikams bus nupirkti žaislai. Žaislų pripirkta buvo nemažai, o Lietuvos tinklaraščiai mirgėjo nuo specialių skydelų, kuriuose buvo rodoma, kiek jau surinkta pingų. Ar tinklaraštininkai gavo nuolaidų apsipirkinėdami prekybos centre? Ne, jie tai darė nemokamai, be jokio kitokio užmokesčio, išskyrus moralinį pasitenkinimą, kad padeda sunkiai besiverčiančių šeimų vaikams.

Šiais metais tokių akcijų irgi yra.

daromlogo_ok Neseniai prasidėjo tvarkymosi ir švarinimosi akciją Darom 2010. Akcijos esmė paprasta – surinkti kuo daugiau žmonių, kurie prisidėtų prie masinės aplinkos tvarkymo talkos balandžio 17 d. visoje Lietuvoje. Tarybiniais metais tokios talkos buvo taip pat daromos, bet kurį laiką buvo užmirštos. Simboliška, kad Lietuvos nepriklausomybei stuktelėjus 20 metų tokia akcija vėl atgaivinama, aišku, be partijos, leninistinės simbolikos, bet su nusiteikimu padėti gamtai ir savo aplinkai.
Kiekvienas blogeris gali įsidėti reklaminę antraštę, kviečiančią tapti “taško vadu”, kuris būtų atsakingas už reklamą vietiniu mastu ir vietinės talkos organizavimą.

pagalba-reklama Akcija pasibaigs Balandžio menesį, bet socialinė reklama turi būti transliuojama ilgą laiko tarpą. Yra kitas sprendimas – PagalbaReklama.lt sistema, kuri leidžia įsidėti bendrinį kodą, kuris “suka” tuo metu aktyvius banerius, reklamuojančius įvairias labdaringas ir socialines iniciatyvas, kaip antai pagalbos daiktais portalą, „Kurk Lietuvoje“ - kūrybinių dirbtuvių ir renginių ciklą, organizacija “Kitas Variantas”, kuri rūpinasi profesinių žinių perdavimu jaunimui ir t.t. Vienintelė problemėlė yra tai, kad kodas javascriptinis, todėl į daugumą nemokamų blogofermų jo įsidėti nepavyks dėl techninių kliūčių. Nebent kodas būtų įdėtas tiesiai redaguojant tinklaraščio HTML kodą.

Neabejoju, kad yra ir daugiau socialinių akcijų, kurioms pravers tinklaraščių rašytojų pagalba. Mielas kolega, nebūk “petelnė”, įsidėk socialinės reklamos skydelį į savo tinklaraštį, pasijausk, kad darai kažkam gera ir nekaulyji už tai pinigų. Pats rodau pavyzdį ir deduosi baneriukus šoniniame stulpelyje.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...